La ce e bun creierul?

Merci pt. apreciere, dar nu e meritul meu, asta vine din faptul ca Mama mea n-a fost membra a bisericii pina la pensie, in general cei din familia mea gindesc cu propriul creier si nu cu picioarele altora, iar MAJORITATEA PRIETENILOR MEI SINT DIN AFARA BISERICII SI DISCUT CU TOT FELUL DE OAMENI DIN TOATE CATEGORIILE SOCIALE. Toate astea ajuta pe ET sa ramina cu picioarele pe planeta!

Adevar grait-a sora de la balconul 34 care mi pare o prezenta foarte zburdalnica prin cartierul unde de obicei doar fratii se incumeta sa paseasca. Nu stiu cum s-a ratacit ea prin paduricea asta fara ca vreo cotofana binevoitoare sau vreun sconcs amabil sa-i sopteasca discret si parfumat ca inevitabil se va intalni si cu nenea lupul prin poenita, degizat in culegator de folclor si mituri telurice. Un asemenea mit l-a descoperit unchiul grigorie, in stare pura si nealterata, la verisoara lui Spielberg, un mit despre spiritul gregar la vietatile de ziua a saptea din regiunile cu relief campios din stepa mare a Baraganului. Gaite sapientiale si bursuci moralisti mai intalnesti prin tufisuri dar pupeze sentimentale si curci metafizice, poate doar in arca lui Noe!
Efectul de refulare este vizibil si maxim atunci cand in “descriptio ecclesiae” personajul lui Spielberg se refugiaza intr-un norisor de anamneza ca explicatie irefutabila a discernamantului nativ ce-l caracterizeaza. La asta s-ar mai adauga si unele puseuri de dialectica populara prin care reuseste inevitabil sa generalizeze artistic in ciuda defrisarii masive a culturilor de obiectivism si echidistanta.

Lectia cea mai insemnata a celor spuse mai sus este avantajul pensionarilor in lupta cu sistemul. Nici nu indraznesc sa ma gandesc ce catastrofa in maieutica actuala s-ar fi napustit asupra noastra daca doamna pensionara ar fi gresit momentul convertirii si s-ar fi dus la biserica la varsta adolescentei! Paduri ce- ar fi putut sa fie si niciodata n-ar fi fost! (parafraza dupa ureche…)
Argumentul cu folosirea integrala a creierului mi s-a parut mioritic de sfasietor. Am inteles ca “in general” se gandeste cu creierul aflat in dotare personala. Si ca asta este o trasatura de familie. Ce n-am inteles este ce se intampla cu acelasi creier “in particular”… Atunci al cui creier se foloseste? Pentru ca picioarele altora sunt excluse din procesul cognitiv. Sa fie intuitia, buna dispozitie si plesneala? Sau doar o doza de subiectivism feminin, rural si falacios.

Am inteles si argumentul forte si cu majuscule a secretului lui ET si anume prietenii mei elefantii, singurii care-mi tin mintea sharp si pavilioanele open. Eu daca as fi un prieten din sfera de inteligenta a sorei cu pricina mi-as pune o intrebare existentiala demna de logica formala: la ce e buna religia in afara de a fi criticata. Si ca sa fiu sincer cred c-as fi curios sa merg la biserica unde se descompun toti ingramaditii, ignorantii, gregarii si retrograzii numai prietena noastra nu. Cred ca trebuie sa fie un secret la mijloc. Si asta ar explica si de ce ET este singura fiinta terestra cu picioarele pe planeta si nu doar un personaj naiv si fictiv din filmul lui Spilberg.

PS: “Inca ceva, remarcati, va rog, ca NIMENI dintre comentatori n-a vizat o anumita persoana ci niste prejudecati si nici n-a criticat sau ironizat nimeni pe vre o persoana care se…” Dixit!

Lasă un răspuns

