Mike Mulligan și excavatorul de ziua a șaptea

Mie-mi pare rau de fratele pastor Mike Mulligan care si-a dat singurel cu excavatorul peste aratator. Desi nu recunoaste-n ruptu’ capului ca sora MaryAnne e cam ruginita si anacronica in multe privinte, totusi el o apara cu toata osardia lui de infrastructurist de ziua a saptea si inca mai crede c-o sa termine lucrarea in timpul profetic alocat. Vezi asta-nseamna loialitate si credinciosie.

Ceea ce nu-nteleg eu la fratele cu excavatoru’ este ca pastoria lui e actvia undeva pe alte meleguri, unele mai occidentale ca altele. Daca-si scria poemele de pe malul curbat al Dambovitei nu mi se parea nici ca limba-i de lemn si nici ca tastatura-i fara diacritice. Dar cum el marturiseste cu mana pe tricolor ca face parte dintr-o alta diviziune, una Euro-Africa free atunci incep sa am dileme existentialiste. Inseamna ca treaba e la fel de global warming nu doar la Berna dar si-n toate habitaturile diviziunilor de pe harta vietuitoarelor de ziua a saptea. Pai si eu cand spuneam ca banul e ochiul al’ verde si sticlos al lui uciga-l toaca, nu ma credea nimeni.

Eu n-am nimic cu Mike Mulligan; el isi apara saracia si nevoile si neamul. E de-nteles si nu-s atat de acid si suparat ca floarea de colt sau ca leonidas din 300. Chiar ma simt mandru ca-s roman, ca-n afara de productia minima la export, Hagi, Nadia si Ceausescu, am reusit sa teleportam si ceva mai nou in cealalta diviziune: The Story of Mike Mulligan and His Steam Shovel. Adica, virgula, cum sa-ti sapi singurel groapa fara excavator. Cine citeste (si alte carti in afara de testimonies) sa inteleaga!

PS: pentru iubitorii de literatura CF (child fiction (sic!) le recomad urmatorul link cu parabola lui Mike Mulligan. Asa doar de fun. Sau de fund-raising…

http://www.infrastructurist.com/2009/03/03/lessons-from-mike-mulligans-big-dig/

Lasă un răspuns

