Eminescu să ne judece!

Domnita Nicole, imi cer scuze, insa am lasat loc la confuzii. Desi v-am semnat pe plic ca destinatara, mesajul se adresa catre, altfel f simpaticul, cronicar si spre alti cativa care mi-au starnit nitel indignarea in chestiunea de fata… Pe de alta parte, citindu-l pe onorabilul Grigore si pe dvs, ceilalti, cum va antrenati la tirul cu sageti inveninate, luand ca tinta pe VF, nu am putut sa nu ma gandesc la morala Scrisorii I a lui Eminescu. Orice om mare, care s-a distins prin ceva, starneste gelozia semenilor lui… Caci, nu-i asa, orice fapta mareata este un afront la adresa oamenilor mediocri.

Păi așa spuneți domnule Sertorius, că-ncepusem să intru la bănuieli, văzându-vă cum v-ascundeți între domnițe ca Saul între vase. Sigur că grigorie-i de vină pentru toată nenorocirea asta care s-a abătut peste biata biserică. De fapt el e cel care-a răspândit bârfa, a distorsionat faptele, a luat și apărarea monstruoaselor victime, a lovit cu săgeți înveninate în unsul domnului și dacă nu era comentariul sprințar (ca să vă citez) iubitele surori și stimații frați ar fi trăit mai departe liniștiți și fericiți până la venirea Domnului pe norii slavei. Sigur că indignarea dvs. este perfect justificată, mai ales acum în ceasul în care biserica a reușit cu chiu cu vai să producă un gest reparatoriu dar tardiv față de această victimă inocentă a bârfelor, răutăților și invidiei mediocrităților de ziua a șaptea. Cred că-mi dau seama că suferința lui de-un an încoace nici nu merită să fie pusă alături de fanteziile abuzatelor din ultimii 30 de ani, pentru că un an în afara bisericii nu face cât 30 în biserică. Vă înțeleg deplin indignarea și mânia sfântă care vă dă ghes să mergeți a treia milă în căutarea bătrânului rătăcitor.

De fapt, dacă tot credem noi în parabola fiului risipitor, aș propune s-o transcriem în practică în lumina ultimelor evenimente. Aș invita toate abuzatele de bună credință din biserică să se strângă, să închirieze un restaurant cochet, să pregătească o masă specială și să-l invite pe bătrânul rătăcitor la ospăț. Să nu-i dea voie să-și recite confesiunea ci să-l acopere cu sărutări și îmbrățișări, să-l invite la masă, iar pe tort să fie pusă cifra exacta și glazurată a numărului de victime ca un dar frumos pentru his re-birthday. Apoi ele să-și ceară iertare c-au fost copile, naive și proaste, pentru c-au crezut că vioara și masajul se pot învăța de la o vârstă așa de fragedă. Apoi să-și ceară scuze și pentru părinții lor care nu le-au crezut pe ele ci pe unsul domnului, și pentru biserica care le-a marginalizat și le-a făcut să se simtă ca cei 40 de copii care l-au bârfit pe Elisei, deci în general să-și ceară iertare pentru toate păcatele cu voia sau fără de voia, și mai ales că nu s-au născut violoniști, sau mai bine să-și ceară iertare că s-au născut pe lumea asta. Cred că numai după această frumoasă mărturisire înaintea oamenilor, victimile vor avea iarăși pace-n suflet și relaxare-n corp iar unsul domnului va putea preda din nou vioara de la basic level în sus…

Regret că Eminescu s-a stins din viață așa de prematur și dubios. Dacă mai traia 100 de ani l-ar fi avut de model pe mnemonicul recitator de psalmi. Cât de bine i se potrivesc geniului giurgiuvean următoarele stângăcii ale marelui poet; “Uscățiv așa cum este, gârbovit și de nimic / Universul fără margini e în degetul lui mic.” Câtă anticipare, ce viziune sublimă! Acolo este de fapt secretul, în degetele violonistului… Nu vreau să vă răpesc timpul, poate mai aveți de alcătuit pledoarii și pentru alte forumuri sau în grupele școlii de sabat. Cert este că niciodată nu m-am gândit că Eminescu l-a avut în minte pe geniul nostru pustiu atunci când și-a scris prima sa epistolă către mediocrii. Oare cum ar fi arătat literatura română dacă se-ntalneau cei doi? “Cobori în jos, scripcare blând, alunecând pe-o coapsă!” Cât despre noi, mediocrii și flecarii, găgăuții și gușații nu ne rămâne decât să ne asumăm antiteza din epigonii și să ne simțim rușinați în cugetul nostru sărac c-am îndrăznit să ne comparăm cu geniile neînțelese și misionare ale bisericii noastre sobornicești.

PS: regret că n-ați înțeles cu-adevarat cine face miștoul în toată povestea asta. Biserica nu mai e capabilă sa trateze serios o problemă de-aceea recurge la acest gen de glume ca să-și justifice acțiunile. Din acest punct de vedere, comentariul lui grigorie e mai serios și competent decât tot manualul bisericii, cu tot cu anexe la un loc!


Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s