Zeii nu joacă barbut

Deci vreau să spun că nici de data asta domnul profesor nu ne-a dezamăgit deși eu aș fi preferat o teză scrisă decât o discuție socratică. Am încercat eroic să mă mențin treaz de-alungul celor 64 de minute dăruite cu-atâta grație de fratele Kronos dar se pare că pacostea aia de Hypnos a fost mai puternică și m-a învins exact între minutul 20 și 50. Adică am pierdut felia de 30 de minute de la mijloc. Culmea e că prima parte, aia cu ciclopii de pe forum, n-am pierdut-o. Ce să fac, dacă aveam și eu figura aia de semizeu a lui Endymion, poate mă binecuvanta și pe mine Hypnos ca sa dorm cu ochii deschiși… Dar cu fața mea de tractorist din Udupu, e clar că și Zeus s-a speriat de mine de-a uitat să-mi dea binecuvantarea somnului veșnic! Dar eu nu m-am pierdut cu firea și după ce i-am tras doua palme de apă boșorogului ăla de Moș Ene care mă gâdila-ntr-una pe la gene, am recuperat cele 30 de minute pierdute. M-am întors în timp și-am fost foarte atent să nu cad iarăși în ispită. Numai după aceea mi-am dat eu seama că nici Hypnos ăsta n-a fost chiar într-o ureche atunci când mi-a dat cu somnu-n cap!

Că domnul profesor Hesiod este pasionat de mitologie ăsta nu mai e niciun secret. De la dumnealui am aflat bunăoară despre miturile aristoteliene, vanderbiltiene, constantinesciene, postmoderniste, isoscele și occidentale. Problema-i alta, vorba lui Marius: care-i legătura cu realitatea sau cu vreo altă ramură a muritorilor de ziua a șaptea? Că zeii ăia erau niște panarame care-și făceau copiii BBQ și-aveau uteru’-n cap și rațiunea-ntre picioare asta-i clar ca Apollo-n Hemera, dar ce legatură are cu Geneza, asta n-am mai înțeles-o. Sau poate că n-are nici o legatură așa cum a încercat domnul profesor Homer să ne liniștească temerile postmoderne. Sigur că n-are nicio legătură dar să nu se fi cuibărit pe-acolo prin primele capitole chiar niciun viermișor mitologic? Măcar așa de efect literar și moft artistic poate. Așa că pentru binele rasei umane și supraviețuirea credincioșilor, îl invit pe domnul profesor Xenofon să lase învățăturile începatoare ale Olimpului, ambrozia și nectarul, pe ciclopii de pe forum ca să se mănânce-ntre ei și să ne lovească cu ceva mai greu, niște boabe de fasole batută, ca să vedem și noi care-i treaba cu zeul din Geneza. E chiar Dumnezeu sau e vreun alt soi de zeu? Nu de alta dar știu că domnu’ profesor e pasionat de Geneza și-ar fi interesant să vedem și părerea domniei lui. Și ca să închei ermetic, am să declar că-ntre Hesiod și Homer îl prefer pe Platon. Măcar ăsta n-avea confuzii când scria că Aphrodita Ourania nu-i tot aia cu Aphrodita Pandemos. Una avea spumele de la Ouranos iar alta năbădăile de la Zeus. Asta așa de moft, că sa-i contrazic pe frații H&H…

PS: serios acum, fără nicio ironie mascată sau fățișă, mă bucur că domnul profesor a revenit în scenă. Apăi cât ar fi Edi ăsta de Baklava da’ se știe că francezii după desert halesc o bucățică de Roquefort ca să-și dreagă gustul. Și dăcă nici fomiștii ăștia de franci nu știu să mănânce atunci cine? Bănățenii? Tulai Doamne!

Un gând despre „Zeii nu joacă barbut

  1. „ce legatură are cu Geneza miturile ?” pai, are destule, Eva n-a fost facuta dintr-o coasta a lui Adam, si acesta din pamant? sau Eva vorbeste cu o reptila, toate nenorocirile lumii ( razboaie, crime, cutremure) vin de la o mica greseala infantila , un test pt. copii de 2-4 ani, ii lasi singuri intr-o camera cu o ciocolata (in cazul asta fructul oprit), si ca pedeapsa ca au gresit le dai cancer etc. Apoi incurcarea limbilor nu suna a legenda? distrugerea Sodomei si Gomorei nu sunt sustinute de arheologie, potopul nu poate fi gasit de catre geologi, jerfirea lui Isac suna a legenda, Iacov se lupta cu un inger, Iosif traduce visele a doi cetateni de parca visele ar fi mesaje despre viitor. O zi buna la toti!

Lasă un răspuns

