Calule mănânci pișcot?

Pentru că la O&P subiectul e atât de fascinant încât îmi vine să mă fac pastor la Băilești și doctor la Scornicești m-am hotărât nitam nisam să scriu despre o temă dragă grătarului meu, și-anume dietă și hrană (parcă așa se scrie, sau cu majuscule…?). Și nu cred că m-aș fi deranjat să-mi schimb „dieta” de hrisoave dacă nu întâlneam pe blogurile Republicii Adventiste Române o sursă inepuizabilă de sfaturi, rețete și îndemnuri la pășunat. Deci nici n-am intrat bine pe blogul cu pricina c-au și-nceput să bâzâie detectoarele de carne, lapte, brânză, ouă de-mi țiuiau urechile mai rău ca la AC/DC. Bun, am înțeles că din cauza vacii nebune de-atâta muls și-nfometare, hrana animalică nu-i chiar sănătoasă la cap și trebuie evitată de șapte ori pe săptămână, cam trei mese pe zi. Hai, treacă meargă dar când am dat de subiectul sensibil al focului, m-am făcut pară!

Aflu bunăoară că focul este mai necurat ca porcu’ și mai dăunător ca caracatița. Acum îmi dau seama cât de parșiv și vameș a fost Prometeu ăsta care i-a furat focu’ boșorogului de Zeus, și-n loc să ne lumineze ne-a băgat în Evul Mediu Gastronomic. Se pare că totu-i o minciună și-o conspirație fotonică. Hrana nu trebuia gătită ci mâncată numai în starea ei pură, virgină, nepângărită de poftele aprinse ale focului și nici de adierile lascive ale microundelor. Deci se ia una bucată cartof, țelină, păpădie sau gogonea, se culege direct din grădina organică 100% caffeine-free și se consumă ad hoc pentru ca efectul să fie îndelung și de la mama lui. În schimb focul a fost trimis înapoi la tatăl lui, la fratele Fulgerică și din această fisiune mucleară s-au născut următoarele semi-zeități dietetice: aperitive fără foc, feluri principale fără foc, pâine fără foc, deserturi fără foc, nelactate (sic) fără foc, răcoritoare fără foc, gumă de mestecat fără scântei, chibrituri cu propulsie nucleară și aragazul cu motor în V6, varianta hibrid cu 320 de kilowați putere. Și obligatoriu, cireașa de pe vulcan, focul fără de foc, cu înlocuitori pe bază de soia modificată gerontologic. Mi-e și frică să mai dau foc la casă ca să iau banii pe asigurare, că mă trezesc că-mi spun ăștia de la bancă, (vezi virgula mare cât Vezuviu) că focul fiind interzis prin lege nu mai e trecut la calamități naturale ci doar tâlhărie și vandalism! Copii nu vă jucați cu focul că vine porumbița lui Zeus și vă arestează pentru subminarea economiei naționale și multilateral dietetice.

Cum mă pregăteam să părăsesc spațiul sacru unde focul este trecut pe lista elementelor interzise și fiind deja înfometat de-atâtea rețete pline de rawness, adică de cruzime… numai ce-am dat peste un articol informativ despre rolul covârșitor la vitaminei B12 în perpetuarea speciei umane și a nemuririi sufletului îmbâcsit de-atâta trup sau carne… Autorul articolului, care este doar în trecere pe-acel blog fire-free, a stabilit cu-o precizie astrologică faptul că veganii nu fac cancer, spre deosebire de vegetarieni care pot face și în ciuda carnivorilor care fac dar nu se mai miră de nimic. Asta e o veste bună. Ar trebui ca cineva să-i anunțe și pe oamenii ăia de știință pe nedrept numită astfel să nu mai studieze aiurea-n tramvai tratamente și medicamente acum când cancerul deja a fost eradicat. Dar veganii nu doar că nu fac cancer, ei nu fac nici lepră, ciumă sau sida, deci teoretic veganii nu mor niciodată. Și dacă-și încordează puțin mai tare șira spinării și ploapele cred că n-ar fi imposibil să leviteze și să-și îmbrace trupul acesta supus putrezirii în neputrezire, asta de la sfântul vegan Pavel citire.

Însă cel mai mult m-au convins argumentele din lumea celor care nu cuvântă. Animalele sunt prezentate ca modele de pietate și neprihănire naturală, deorece neavând rațiune și înțelepciune totuși ele sunt vegane pur sânge și capabile astfel de performanțe uluitoare. Să luăm câteva exemple irefutabile. Balena deși e ca o vacă de grasă mănâncă te miri ce, niște semințe de fito-plancton. Elefantul pentru că-i vegan poate alerga cu 30-40 km/h timp de 3-4 ore neîntrerupt. De ce? Păi e-nebunit de-atâta foame! Calul, prieten cu omu’, dușman cu rromu’, are dinții albi ca-n reclama aia cu Colgate Total, pentru că, ați ghicit, mănâncă ovăz la grătar și nu carne, lapte, brânză, ouă. Iepurele, acest Usain Bolt al câmpiei Bărăganului, tocmai pentru că este un vegan extremist poate doborî propiul record la aceiași olimpiadă prin tufișurile patriei în ciuda lui Fantastic Mr. Fox. Iar ultimul animal, cu voia dvs., din seria „Animale vegane celebre” este ghepardul. Ghepard care deși nu este vegan poate alerga cu 145 km/h dar gazela Thomson pe care o urmărește-n disperare, și care „paşte (carne, lapte, brânză şi ouă) ca să aibă vitamina B12 pentru o nouă alergare”, reușește să-l facă knock out în patru reprize din cinci. Problema e că ea fiind vegană, nu poate mânca gheparzi la micu’ dejun dar el săracu’ bălțat trebuie să-și sacrifice mântuirea și să mai pască din când în când și câte-o gazelă crudă și prospătă, din pricina stomacului, iar asta fără foc, ca să nu se laude nimeni.

PS: va urma și partea a doua când voi intra în maieutica acestui fenomen printr-o analiză dialectică și epistemologică a religiei raw. Asta a fost așa din partea mea, ca hermeneut!

25 de gânduri despre „Calule mănânci pișcot?

  1. Imi place partea cu focul pe care ai tot pus accent in ceea ce ai scris mai sus, si mai ales ca ai introdus un link catre site-ul meu, pentru care chiar iti multumesc. Eu si sotul meu consuman si mnancare gatita, si pe deasupra spun si tuturor vizitatorilor mei sa faca la fel, mai bine zis o combinare intre o alimentatie normala, chiar si cu carne si lactate dar amestecata puternic cu foarte multe legume, fructe, seminte incoltite in stare cruda.

    Nu cred ca nu esti de acord ca acestea nu au un rol important in viata noastra… In legatura cu ceea ce am zis mai sus, chiar sustin o campanie cu acelasi subiect inceputa de mine din martie 2010, Mananca sanatos o zi pe saptamana. Imi pare rau ca nu ai putut participa la vreun eveniment tinut de mine, si sa vezi ca nu „predic” cum spui tu indepartarea focului dat omului spre civilizare, si din contra multi ma acuza ca sunt prea flexibila.

    http://ligiapop.com/2010/03/15/campanie-mananca-sanatos-o-zi-pe-saptamana/

    De asemenea am observat, ca ai fost foarte impresionat si de articolul despre B12. Te mai astept, fiindca vad ca, chiar daca graiesti impotriva site-ului meu, asa cum mi-ai dat de stire si cu cateva luni in urma, tot esti la curent cu tot ce se intampla pe acolo.

    Numai bine!
    Ligia Pop

    • Doamne ferește, ce să aibă unchiu’ cu site-ul lu’ matale. Acolo s-a întâmplat să găsească grigorie niște idei pe care le-a pus în practică… Practică literară! La mine sloganul este „Scrie sănătos o zi pe săptămână!” Iar articolul cu B12… Am fost prea finuț. Oricum urmează și partea a doua. Stay tuned!

      • uite dom’le de aia mai ingaduie Dumnezeu bolile pe lumea asta ,ca cei care rid de stradaniile unora ,sa ajunga sa fie mai catolici ca papa ,cu cit boala e mai grea cu atit omul incearca vegetale cu sacu’pina isi gaseste sau nu leacul,stiu din proprie experienta ….
        sigur ca daca ne revenim ,nu ne intoarcem la natura decit daca ne ataca iar vreo boala sau adn-ul o ia razna .
        e foarte greu sa convingi pe cei care au sanatatea buna si se descurca bine ,nu stiu citi oameni rationali , doar din convingere ar deveni vegetarian sau vegani,insa fiecare cind ar eo problema incepe sa caute si sa experimenteze de toate …
        acum 20 de ani cind am fost un an vegana si o vara fara mincare gatita ,aveam un unchi care ridea de noi ,ne mai intreba -„ce mai ciuguliti mai baieti?”
        insa dupa ce s-a imbolnavit de inima si medicamentele il facea cam leguma si nu barbat ,omul nevrind sa isi ia adio de la placerile vietii s-a pus pe un regim aiuristic rawfood si voia saimpartaseasca cu noi cum adica el acu e barbat si ce bine se simte si din alte pdv ,adevarul e ca are o munca grea in constructii …..smile…
        da noi nu si nu ,nu eram interesati pt ca voiam sa simtim placerea gustului mincarii fierte …..lol….

  2. Unchiule chiar meriti un premiu, sincer sa fiu.Oricat de trist as fii citesc un comentariu si rad de nu stiu de mine.Sa traiesti , nea Grigorie, si daca nu e cu suparare, n-ai putea sa urmaresti doua emisiuni si sa largesti un pic aceste vesti la 2-3 pe saptamana, intelegand ca matale cum ai timp berechet, n-ar fii chiar asa de greu. A fost doar o sugestie, nada mas.

  3. 1. pe vremuri, daca femeia ardea mancarea primea o carte de despartire. Mult timp am inteles gresit acest lucru si credeam ca era vorba de mancarea uitata pe foc, cu gustul ala vomitacios. De fapt muierile alea ardeau mancarea, adica o puneau pe foc.
    2. madalina manole a mancat mancare gatita si nu si-a mai revenit. degeaba a luat apoi un pahar de furadan nefiert… deja era prea tarziu. Mircica al ei n-a mai apucat sa-i spuna decat „Ia cu paine honey!”
    3. noul logo al Romaniei este frunza verde, cruda, neoparita si nemodificata genetic.
    3. cine nu crede ca noi in stilul vegan, extravirgin, fara foc, fara lingura de metal si fara termen de valabilitate, o sa arda in crematoriu si in purgatoriu, ca sa se sature. in focul iadului nu credem noi.

  4. Romanii – corigentii Europei la cunoasterea stiintifica si printre primii la superstitii zice un raport al Facultatii de Sociologie si Asistenta Sociala Bucuresti.
    Cel putin unul din trei romani dovedeste cunostinte precare de genetica, fizica sau medicina. No comment. Astept si partea a doua. PS. Grigore, bun venit la departamentul de sanatate 🙂

  5. Si eu eram curios sa stiu cine e nenea asta ca tare il ador cum scrie 🙂 Pe langa ca ma face sa gandesc, mai si rad 🙂 Dar e mai bine cand ramane in anonimat.
    Auzi unchiule… o sa fi Supermanul dupa ureche. 🙂

  6. Eu am o nedumerire. Sau doua mai mici.
    Daca doamna mananca „combinat”, crud si gatit, vegetale si carne, de ce se mai numeste rawfoodista?
    Si daca rawfoodismu insemna sa mananci combinat, atunci de ce se mai numeste asa?
    In felul asta, tot omu e rawfodist si nimeni nu face atata caz de cruzimile pe care le mananca.
    In fine, daca vreti sa aflati ce parere au si altii mai cititi si mai patiti, atuncati o privire pe articolul din link.
    PS. Pacate mari va faceti doamna. Carne si lapte? Pai se poate?

  7. nea grigorie,ai avut vreo boala mai serioasa pina acum?cum ai procedat?ca sa luam si noi exemplu …smile..
    recunosc, se ride la citirea articolelor de pe blog ,o fi asta noua terapie prin ris?eu nu ma pot abtine cind citesc toate dumele astea ,dar inca mai am probleme de sanatate ….
    parca tot dumneata zisesi ca la noi se zice mai mult ce nu trebuie facut si ar trebui zis ce trebuie facut,nu toata lumea pricepe unde bati si oricum fiecare pricepe numai ce vrea ….lol…

    numai bine si astept raspuns serios, ca am ris destul pina acum !

    • @gaby, uite ca ma bag si io sa-ti spun o idee , doua, legat de doleanta ta.
      1. Este extrem de benefica terapia prin ras.

      2. Uite eu m-am intalnit la un moment dat pe drumul meu cu domnu’ Cancer. Si intalnirea n-a fost placuta deloc, iar atunci nu prea mi-a ars de ras . Am fost o vreme scurta extrem de stricta cu dieta. Slava Domnului ca m-am luminat in scurt timp. Atata vreme cat imi numaram imbucaturile si studiam continutul lor si pasteam numai verdeturi , parea ca boala ma va invinge , in primul rand psihic, ptr ca de cate ori ma asezam la masa imi aduceam aminte ca eu mananc asa ptr am cancer. Si incepeam sa arat cu un fir de pipirig . Cand am hotarat sa merg pe mijlocul drumului, adica nici ignoranta si nepasare fata de stilul de viata , dar nici iesitul la pascut , rezultatula fost uimitor. Am inceput sa am o viata normala. Am avut curajul sa fac un copil , apoi inca unul , iar astazi pot sa spun ca am invins boala de atunci.

      • 1.o practic si eu ,chiar daca nu am nici un motiv caut motive ,ca de exemplu intrarea pe blogul asta
        2.eu am preferat sa ma joc de-a raw food inca pe vremea cind nu aveam nimic si aveam sub 30 de ani ,acu ar trebui da inca nu m-am apucat ,inca mi fac curaj ,daca slabesc o sa laud mincarea asta,daca nu ,o sa o urasc pina la sfirsitul zilelor mele …..lol….
        3.pe vremea cind am scris ,acum 3 luni , ma chinuia tare artroza,acum ma simt mai bine ,desi nu am facut nici o schimbare a stilului de viata ,doar ceva paducel si ceai de dafin in fiecare zi …..
        daca as fi fost cu raw food inca de atunci meritele ar fi revenit mincari crude ,nu?

Lasă un răspuns

