De ce

Fiindca multi s-au apucat sa zugraveasca o identitate amanuntita despre comentariile care s-au publicat printre noi… am gasit si eu cu cale, prea alesule cititorule, dupa ce am facut cercetari amanuntite asupra acestor lucruri de la origine lor, sa ti le scriu in sir, unele dupa altele ca sa poti cunoaste temeinicia comentariilor pe care le-ai auzit despre grigore dupa ureche.

7 gânduri despre „De ce

  1. Citind paginile acestui blog, am incercat a ‘ntelege adevarata lui declaratie de misiune. Ca sa fiu sincer, “De ce”-ul blogului m-a lasat rece ca si aminitirea orelor de limba romana din gimnaziu cand studiam “Letopisetul Tarii Moldovei” (nici nu mai stiu daca a fost la romana, la istorie sau la amandoua) asa ca am incercat sa patrund mai in subsolul mesajului ca sa descifrez misterul – un demers ce ar da satisfactie nedumeririi mele. Acolo, (la subsolul gandirii) primul motiv real pe care l-am descoperit vis-a-vis de misiunea blogului ar fi bine ilustrat de grija adevaratului Ureche ca contemporanii sai (scuze cacofoniei mele) sa nu ramana “asemenea fiarelor şi dobitoacelor celor mute şi fără minte”. Cam aceiasi abordare din varful “putului de gandire” am gasit aici, lucru care face cititorul obisnuit sa spuna in sinea sa: “domn’le astea da comentarii” (citat din multitudea de comentarii la capitolul Pentru ce? : “spune-așa frate, ce mai tura vura, îmi placi și gata!te-am pus blogroll.May I?”). Mai mult decat atat, prezenta constanta pe scena mediatica a adventismului romanesc din diaspora si din afara ei (este ca-i complicat sa definesti pozitia absoluta: o fi in afara, o fi inauntru?) a unor personaje controversate ca Edi plus/minus invitatii lu’ Marius, face ca posibilitatea de a trimite acest blog in derizoriu sa fie egala cu succesul incercarii de a stinge focul aruncand gaz pe el. Ma intreb ce alt medium ar incapea cantitatea, calitatea si concentratia de gandire teologico-filozofico-literar artistica al acestui edificiu comunicational si trebuie sa recunosc sportiv ca nu-mi trece prin cap nici o alternativa viabila. As aduga valoarea incomensurabila a comentariilor unor personaje ilustre cum ar fi cele ale distinsului harismatic iubitor sot Beni Plesa, care si-a mutat pluta gandirii teologice de pe Tarnave pe Chattahoochee, iritatorul incognito al autorului si raspindirea naturala a faimei in mediul adventist ca elemente cheie ce definesc atractia mistico-misterioasa a acestui blog. Revenind insa la “pursuit-ul” initial, am simtit nevoia sa patrund in maduva insemnatatii mesajelor postate datorita unei nedumeriri personale care poate fi materializata in intrebarea: ce poate fi mai rau pe lumea asta decat a-L folosi pe Dumnezeu pe post de minge de joc (poate fi citit bataie de joc) aruncata cu dispretul intelepciunii si gandirii filozofice universale de la un capat al altuia al terenului de joc teologic non-denominational cu scopul nedeclarat de a-i face pe jucatori mari celebritati? Sau ce nivel (sau subnivel) de educatie, cunostiinta, constiinta, perceptie si relationare e necesar pentru a-L ingropa pe El sub mizeria infatuarii de atotstiutori? Probabil ca raspunsurile corecte la aceste intrebari ar fi indeajuns sa raspunda inechivoc la intrebarile DE CE si CINE. Pentru mine exista un benficiu al acestui blog, si anume imi dovedeste inca odata indelunga rabdare si dragostea imposibil de inghesuit in tiparele teologiei sau a intelegerii umane a lui Dumnezeu. Pentru tine personal dragul meu Grigore, am un mesaj pe care sunt absolut sigur ca nu trebuie sa ti-l traduc, nici sa ti-l explic: “You didn’t think, did you, that just by pointing your finger at others you would distract God from seeing all your misdoings and from coming down on you hard? Or did you think that because he’s such a nice God, he’d let you off the hook? Better think this one through from the beginning. God is kind, but he’s not soft. In kindness he takes us firmly by the hand and leads us into a radical life-change.” Romans 2:3-4 (The Message).

    PS Sper ca greselile de limba, ortografie si punctuatie vor fi mascate de valoarea intrinseca a mesajului.

    • Deci uite care-i treaba; unchiul grigorie n-a avut timp sa se ocupe de necesitatea dumitale, dar promit c-o sa-ti ofer motive suficiente sa-l chemi pe Zeus in ajutor ca sa ma trazneasca ad-hoc. Inca putina vreme si grigorie o sa te puna pe prima pagina, ca sa te vada toata lumea si apoi mai discutam. Is that OK for you? See ye!

      • Am fost uimit de cat de rapid ai percutat la postarea mea dar asa cum se spune „vizitele scurte sunt cele mai placute” as extrapola spunand ca cel putin pentru blogul de fata vizitele rare ar fi unele dintre cele mai interesante.

        Cand am citit reactia ta nu am stiut ce sa fac mai intai: sa caut o solutie pentru a opri gulerul camasutei mele sa tremure sau sa gasesc o gaura in universul noii media unde as putea sa ma ascund de mana lunga a unchiului Grigorie. Pana la urma m-a coplesit curiozitatea (ceea ce m-a facut sa uit de teroarea ce ma cuprinsese) da a afla cat mai mult despre fenomenul pe care l-as numi „agresivitatea teologica adventista online”. Desi metodele si resursele de cercetare nu sunt deloc sarace mi-a lipsit o opinie din interiorul domeniul. Asa ca, dupa ce mi-am sters sudoarea rece de pe coloana cervicala, am decis sa indraznesc sa-ti cer parerea ceea ce ar adauga sanse de exhaustivitate intelegerii mele (nu-i asa ca e putin egoist?:).

        Imagineaza-ti urmatorul scenariu: un tanar pastor adventist care activeaza cu succes cativa ani buni intr-una dintre cele mai interesante biserici adventiste din Romania si care evident, este chemat sa aduca la suprafata adevarul pentru ai face pe oameni sa se apropie de Dumnezeu hotareste sa paraseasca glia stramoseasca (decizie salutara avand in vedere conditiile precare din Romania postmoderna) si se stabileste in vestul civiliziat. Acolo, sub un creativ pseudonim se inarmeaza cu toporul digital, securea retelei sociale si plugul ascutit al blogului si porneste sa desteleneasca tarlaua adventismului romanesc. Foloseste cu succes satira (de cele mai multe ori de foarta buna calitate), persiflajul, incisivitatea verbala, agresivitatea metafizica tragand in tot ce misca pe frontul mai sus amintit. Acum, omul nu este lipsit de resurse. Este educat, inteligent, studiat, a avut parte de mentori care s-au miscat in clasele de elita ale mediei romanesti sau figuri de vaza ale teologiei de pe melagurile natale si mai mult decat atat, cu un simt deosebit al realitatii si cu un succes remarcabil in locurile pe care le pastoreste. Devine foarte repede vedeta digitala si audienta pe spatiul noii media ii creste fulminant (desi o analiza serioasa a publicului ar indica o inalta concentrare de frustare sociala si spirituala in randurile de suporteri). Din nefericire strategia asta loveste traditionalismul naclait al adventismului romanesc undeva la cinci metri in spatele cotului si rezultatul este comparabil cu cel al frectiei cu Diana la piciorul de frasin. Bineinteles ca la scenariul asta poti adauga multe dar cred ca e destul si ca ai prins idea. Acum am cateva intrebari:

        1. Nu ti se pare ca metamorfoza personajului principal seamana cu un fel de sindrom schizofrenic (aici vorbesc de o dubla identitate, ceea sociala si cea digitala care nu se suprapun ci dinpotriva se bat cap in cap)?

        2. Cum ti se pare idea de a fi un luptator pentru adevarul cand iti ascunzi adevarata identitate in spatele unei pseudonim?

        3. Daca cei care se vor mentori spirituali dovedesc agresivitate si ironie exacerbata nu deseneaza ei o imagine denaturata a lui Dumnezeu?

        4. Cate milioane de pixeli asternuti sub forma cernelei digitale trebuie sa genereze personajul nostru pana sa intelega ca de fapt s-a asezat in rolul lui Don Quixote si ca nu i se potriveste de loc?

        5. Cati dintre participantii activi ai forumului pe care il prezideaza personajul nostru au bagat cu adevarat ceva util la cap si la suflet si cati se invart pe acolo dar ca sa isi arate pectoralii teologici?

        Lista ar putea continua mult si bine dar nu vreau sa profit de timpul tau pretios si sunt convins ca extinderea exagerata a subiectului ar pune la indoiala abilitatea ta de a intelege substraturile problemei. De asemenea nu cred ca nu vei mirosi din prima retoricitatea intrebarilor de mai sus.
        Vis-a-vis de ce va urma, vreau sa spun pe sleau ca desi sunt sigur ca te vei simtii tentat sa iti deschizi dulapul cu arme grele si le pui in folosinta pentru a eradica aceasta nestrusnica incumetare, ti-as recomanda sa le pastrezi pentru personaje mai babane. Se spune ca nu se merge la vinatoare de tantari cu tancul. Mai mult decat atat am un principiu care stipuleaza ca nu exista pe lumea asta vre-un blog psudospiritual care sa merite mai mult de trei postari din partea mea ceea ce face ca viitoarea mea prezenta pe forumul asta sa fie posibila dar foarte improbabila. O sa consideri asta lasitate dar n-am nimic impotriva. Sa fi las se pare ca e un trend in lumea digitala. Poate o sa fi de accord cu mine ca spre deosebire de anonimatul tau, al meu e chiar necesar.

        PS Slangul englezesc nu ma prinde nici chiar sub forma de salut.

        Regards
        Necesar

  2. Pana la urma citind acest comentariu, in care se simte usoara amaraciune a autorului, nu am inteles exact daca eticheta „necesar” care apare in dreptul autorului se doreste sa fie in acelasi timp si o validare a utilitatii acestui blog sau nu?

    • Nu pretind sa posed cheia necesitatii acestui forum, ceea ce stiu sigur e ca in aceste zile nu avem nevoie de arene teologice cu tauri si matadori ci de cunoscatori ai lui Dumnezeu care sa sa aplece si sa lege ranile atator muribunzi fara de Dumnezeu care gem la tot pasul in jurul nostru. Ca sa fiu sincer, am ales numele „necesar” pentru ca era in paranteza campurilor de postare. Cam lipsit de imaginatie, nu-i asa? Si fara relevanta pentru utilitatea blogului.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s